Zakwaterowanie w Domu Studenta
Zakwaterowanie w Domach Studenta odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w § 29 Zarządzenia Rektora Nr 169/2020 z dnia 31 sierpnia 2020 roku w sprawie Regulaminu świadczeń dla studentów Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
- O przyznanie miejsca w Domu Studenta mogą ubiegać się studenci UJK.
- Miejsce w Domu Studenta przyznawane jest na okres 9 miesięcy poczynając od dnia 1 października danego roku akademickiego.
- Przyznanie miejsca w Domu Studenta studentowi, który złożył wniosek o zamieszkanie wraz z małżonkiem lub dzieckiem jest równoznaczne z przyznaniem tego prawa małżonkowi lub dziecku.
- Pierwszeństwo w przyznaniu miejsca w Domu Studenta przysługuje studentowi studiów stacjonarnych, który znajduje się w trudnej sytuacji materialnej lub życiowej.
- Miejsce w Domu Studenta przyznawane jest na podstawie listy rankingowej.
- Pozycję na liście rankingowej, z zastrzeżeniem ust. 7, ustala się na podstawie liczby punktów wyliczanych przez upoważnionego pracownika Uczelni w oparciu o przedstawione przez studenta dokumenty. Liczbę punktów odnotowuje się na wniosku studenta.
- Studenci, których oboje rodzice nie żyją lub którzy są wychowankami domów dziecka lub przebywają w pieczy zastępczej umieszczani są na liście rankingowej w pierwszej kolejności.
- Przy ustalaniu liczby punktów przyjmuje się następujące kryteria:
- odległość od stałego miejsca zamieszkania:
- do 30 km – 0 pkt;
- 31 – 80 km – 5 pkt.;
- 81 – 150 km – 10 pkt.;
- 151 – 250 km – 15 pkt.;
- powyżej 250 km – 20 pkt.
- inne:
- studiowanie na co najmniej dwóch kierunkach – 5 pkt.;
- posiadanie tylko jednego rodzica – 10 pkt.;
- przebywanie w pieczy zastępczej – 10 pkt.;
- posiadanie uczącego się rodzeństwa w szkołach dziennych lub studiującego na studiach stacjonarnych – 5 pkt.;
- poniesienie szkody w związku ze zdarzeniem losowym ( np. pożar, powódź ), które wydarzyło się w ciągu 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku – 10 pkt.;
- wykonywanie działalności społecznej np.: w Samorządzie Studentów, organizacjach młodzieżowych, w Radzie Mieszkańców Domu Studenta – 8 pkt.
- punkty ujemne przyznaje się, gdy mieszkaniec:
- został pozbawiony miejsca w Domu Studenta – 30 pkt.;
- trzykrotnie uchybił terminowi dokonywania opłat za miejsce w Domu Studenta – 10 pkt.;
- został prawomocnie ukarany przez komisję dyscyplinarną a kara nie uległa zatarciu – 10 pkt.
- Miejsce w Domu Studenta dla studentów UJK oraz ich małżonków i dzieci przyznawane jest na pisemny wniosek studenta stanowiący załącznik do Regulaminu.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 1 składa się w terminie do dnia:
- 20 września – w przypadku studentów rozpoczynających studia na UJK,
- 16 czerwca – w przypadku pozostałych studentów.
- Do wniosku o którym mowa w ust. 1 należy dołączyć następujące dokumenty:
- zaświadczenia o uczęszczaniu do szkoły lub studiowaniu na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych rodzeństwa, które nie ukończyło 26 roku życia,
- potwierdzenie odległości pomiędzy miejscem zamieszkania a siedzibą Uczelni, np. biletu PKS, PKP,
- odpis aktu małżeństwa (do wglądu) – w przypadku studentów starających się o pokój małżeński,
- odpis aktu urodzenia (do wglądu) – w przypadku studentów składających wniosek o zamieszkanie wraz z dzieckiem,
- innych dokumentów, potwierdzających spełnianie kryteriów określonych w § 29 ust. 8 pkt 2 niniejszego Regulaminu (dokumenty takie jak: wydane na podstawie ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, orzeczenia sądowe przedstawiane są tylko do wglądu).
- Student składa podanie wyłącznie do wskazanego przez siebie Domu Studenta. Złożenie podań do większej ilości Domów Studenta powoduje skreślenie z listy osób ubiegających się o miejsce.
- W wypadku braku wolnych miejsc we wskazanym Domu Studenta studentowi może być przyznane miejsce w innym Domu Studenta.
- Student, który w celu otrzymania miejsca w Domu Studenta przedstawił nieprawdziwe dane lub dokumenty, z chwilą ujawnienia tego faktu zostaje pozbawiony decyzją prorektora właściwego ds. studenckich i doktoranckich miejsca w Domu Studenta.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 9 zostają przekazane Komisji w skład której wchodzą: pracownicy Uczelni wskazani przez rektora oraz studenci delegowani przez samorząd studencki.
- Na pierwszym spotkaniu członkowie Komisji wybierają spośród siebie przewodniczącego Komisji. Wybór następuje zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu Komisji.
- Komisja ustala listę rankingową i na jej podstawie po dniu 16 czerwca rozdysponowuje 60% miejsc w Domach Studenta (pierwsze rozdysponowanie miejsc).
- Po dniu 20 września Komisja rozdysponowuje 38% miejsc w Domach Studenta (drugie rozdysponowanie miejsc).
- Na liście rankingowej przy drugim rozdysponowaniu miejsc uwzględnia się osoby, które rozpoczynają studia na UJK oraz osoby, którym nie przyznano miejsc podczas pierwszego rozdysponowania.
- Informację o przyznaniu miejsca w Domu Studenta można uzyskać w Domu Studenta lub zostanie przekazana na adres mailowy, który został wskazany we wniosku.
- Osoby, którym nie przyznano miejsca w Domu Studenta w drugim rozdysponowaniu mogą do dnia 28 września składać wnioski o ponowne rozpoznanie sprawy stanowiące załącznik do Regulaminu.
- Wnioski o ponowne rozpoznanie sprawy zostają przekazane Komisji. Komisja ustala listę rankingową i rozdysponowuje na jej podstawie po dniu 28 września, 2% miejsc w Domach Studenta, a także miejsca przyznane podczas pierwszego i drugiego rozdysponowania, które uległy zwolnieniu.
- Osoby, którym nie przyznano miejsc, na skutek złożenia wniosku o ponowne rozpoznanie sprawy zostają wpisane na listę rezerwową.
- Listę osób, którym przyznano miejsce w Domu Studenta na dany rok akademicki przesyła się do właściwych dziekanatów, do wiadomości dziekana.
- Osoby zamieszczone na liście rezerwowej mogą uzyskać miejsce w Domu Studenta w przypadku zwolnienia się miejsc.
- Studenci studiów niestacjonarnych a także studenci innych uczelni mogą otrzymać miejsce w Domu Studenta w ramach wolnych miejsc.
- Mieszkaniec traci miejsce w Domu Studenta w przypadku:
- upływu przyznanego okresu zakwaterowania,
- nie wpłacenia lub uzupełnienia kaucji w wyznaczonym terminie,
- upływu terminu deklarowanej rezygnacji z miejsca,
- skreślenia z listy studentów,
- prawomocnego zawieszenia w prawie studenta do zamieszkania w Domu Studenta decyzją komisji dyscyplinarnej na okres trwania zawieszenia.
- Mieszkaniec może być pozbawiony prawa do zamieszkania w Domu Studenta na podstawie pisemnej decyzji prorektora właściwego ds. studenckich i doktoranckich, jeżeli:
- naruszył postanowienia Regulaminu Domu Studenta,
- rozpoczął urlop dziekański lub zdrowotny,
- uchybił postanowieniom ślubowania studenckiego lub w inny sposób dopuścił się zachowania uchybiającego godności studenta.
- Zasady pobytu w domu studenta, w tym uprawnienia oraz obowiązki mieszkańca, przepisy porządkowe, odpowiedzialność materialną mieszkańców oraz uprawnienia i obowiązki Rady Mieszkańców określa Regulamin Domu Studenta.