Reklama, której nie było

Neon z kotem w butach przy ulicy Sienkiewicza, etykieta oranżady wyborowej i napoju bezalkoholowego tonic. W czasach PRL reklama nie decydowała o wynikach sprzedaży, ale była bardzo ciekawa.

Można się o tym przekonać podczas wystawy "Polska reklama socjalistyczna w latach 1945-1989. O reklamie, której nie było?".

Wernisaż odbył się w środę, 7 lutego w Bibliotece Uniwersyteckiej. – To jest wystawa dla wszystkich. Dla tych, którzy pamiętają tamte czasy i chcą sobie przypomnieć oraz dla młodzieży, która otrzymuje  lekcję historii w pigułce. To jest życie ich rodziców, ich dziadków. Życie, które w podręcznikach do historii przedstawiane jest jednostronnie, najczęściej czarno – biało lub szaro. Znamy sformułowanie „szare lata PRL”, ale jak widać na tej wystawie, wcale te lata takie szare nie były – mówi dr Judyta Ewa Perczak z Instytutu Dziennikarstwa i Informacji UJK, która specjalizuje się w reklamie i public relations, współczesnych środkach komunikowania masowego oraz w historii reklamy i mediów. Większość materiałów umieszczonych na wystawie pochodzi ze zbiorów dr Judyty Ewy Perczak.

Na wystawie możemy zobaczyć między innymi etykiety handlowe, plakaty, wysyłkowe katalogi ofertowe, gadżety firmowe dla klientów, opakowania produktów spożywczych, torby reklamowe, pocztówki dźwiękowe etykiety zapałczane oraz projekcie reklamowe z czasów PRL.  

Ekspozycja będzie czynna do 6 kwietnia.  Podczas jej trwania odbędzie się również wykład na temat reklamy socjalistycznej.  Zapisy dla grup zorganizowanych pod nr telefonu: (41) 349 71 75 (od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-15:00) lub mailowo: aneta.tkacz@ujk.edu.pl.

Partnerem wystawy jest PSS "Społem" Kielce.

Nasz profil na Facebook
Tweeter
YouTube
Radio Fraszka