Wykaz materiałów archiwalnych, które należy przekazać do Archiwum UJK
2014-04-03 Grzegorz BaranWiadomość archiwalna
INFORMACJA ARCHIWUM UJK
W związku z decyzją JM Rektora UJK prof. zw. dr hab. Jacka Semaniaka dotyczącą obowiązku przekazania do Archiwum uczelni kompletu materiałów archiwalnych do roku 2010 włącznie, do Archiwum kierowane są liczne zapytania. W celu ułatwienia komórkom organizacyjnym przygotowania dokumentacji do archiwizacji, prezentujemy poniżej wykaz materiałów archiwalnych, które należy przekazać do Archiwum UJK oraz podstawowe wyjaśnienia w tej sprawie.
Wykaz materiałów archiwalnych, które należy przekazać do Archiwum UJK
Niniejszy wykaz dotyczy dokumentacji wieczystego przechowywania. Do Archiwum powinna trafiać także dokumentacja czasowego przechowywania, o okresie przechowywania dłuższym niż 5 lat (B-10, B-25, B-50). Jej dokładny wykaz, a także procedury dotyczące przekazywania dokumentacji do Archiwum zawarte są w rozdziale XI Zarządzenia Nr 49/2002 Rektora Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 4 grudnia 2002 roku w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej oraz wykazu akt w Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach oraz w jednolitym rzeczowym wykazie akt stanowiącym załącznik nr 2 do tego zarządzenia.
(http://www.ujk.uedu.pl/archiwum/prawo.htm)
W razie niejasności oraz w celu ustalenia harmonogramu przekazywania dokumentacji do Archiwum prosimy o kontakt:
Kierownik Archiwum - mgr Monika Marcinkowska - tel.(041)349-62-46
e-mail: Monika.Marcinkowska@ujk.edu.pl
UWAGA!!! W KAŻDYM WYPADKU MOŻLIWA JEST POMOC PRACOWNIKA ARCHIWUM W PRZYGOTOWANIU DOKUMENTACJI DO ARCHIWIZACJI BEZPOŚREDNIO W KOMÓRCE ORGANIZACYJNEJ
Symbol z wykazu akt |
Nazwa dokumentacji |
Komórka przekazująca |
00 |
Dokumentacja wyborów władz Uczelni, Wydziałów, Instytutów |
jednostki odpowiedzialne za ich przeprowadzenie |
01 |
Dokumentacja pracy organów kolegialnych: Senatu i jego komisji, Rad Wydziałów, Instututów i innych jednostek ogólnouczelnianych i międzywydziałowych, Kolegiów itd. (skład, protokoły posiedzeń, wnioski, uchwały, sprawozdania z wykonania uchwał) |
jednostki odpowiedzialne za obsługę administracyjną organów kolegialnych |
021 |
Dokumentacja dot. organizacji Uczelni (statuty, schematy i regulaminy organizacyjne) |
Dział Organizacyjny i jednostki, których te przepisy dotyczą |
023 |
Zbiór normatywów własnych Uczelni (komplet podpisanych oryginałów zarządzeń, okólników, instrukcji) |
Dział Organizacyjny, Sekretariat Kanclerza, jednostki, których te przepisy dotyczą |
025 |
Skargi i wnioski |
jednostki, które je rozpatrują |
03 |
Planowanie i sprawozdawczość. Statystyka (Prognozy długofalowe, plany roczne i sprawozdania z ich wykonania, także plany rzeczowo-finansowe, ankiety jednostek, opracowania statystyczne, bilanse, analizy finansowe itd.) |
wszystkie jednostki |
04 |
Reprezentacja. Informacja (zaproszenia, życzenia, podziękowania, uroczystości, spotkania, obchody, informacje własne dla mediów, kroniki i monografie, informatory, foldery, inne materiały promocyjno – reklamowe) |
wszystkie jednostki |
05 |
Współpraca z krajowymi jednostkami organizacyjnymi (Z naczelnymi organami władzy państwowej, ministerstwami i urzędami centralnymi, organami administracji terenowej i samorządu terytorialnego, organizacjami społecznymi i związkami zawodowymi itd.) |
wszystkie jednostki |
061 |
Ewidencja pieczęci i pieczątek |
Dział Administracyjno -Gospodarczy |
071 |
Kontrole zewnętrzne (protokoły, sprawozdania z kontroli, wnioski, zarządzenia i wystąpienia pokontrolne, sprawozdania z ich realizacji) |
wszystkie jednostki |
080 |
Projektowanie i wdrażanie systemów i programów informatycznych |
Dział Aplikacji i Wsparcia Informatycznego, Dział Infrastruktury Teleinformatycznej, inne jednostki bezpośrednio zainteresowane |
101 |
Wewnętrzne zasady zatrudniania i wynagradzania (regulamin pracy, układ zbiorowy, regulaminy premiowania i nagradzania, porozumienia ze związkami zawodowymi ) |
Dział Organizacyjny, Dział Kadr |
12 |
Nagrody , odznaczenia |
Dział Kadr |
130 |
Rejestr osób zatrudnionych |
Dział Kadr |
153 |
Wypadki przy pracy, śmiertelne, zbiorowe |
Stanowisko ds. BHP i Ppoż. |
1544 |
Analiza wypadków i chorób zawodowych |
Stanowisko ds. BHP i Ppoż. |
1600 |
Organizacja szkolenia i doskonalenia zawodowego |
Dział Kadr |
18 |
Sprawy socjalno-bytowe (Regulaminy dot. Funduszu Świadczeń Socjalnych, sprawozdania z dysponowania jego środkami) |
Specjalista ds. Socjalnych Pracowników |
230 |
Opracowania własne dot. gospodarki materiałowej |
Dział Administracyjno-Gospodarczy, Dział Zamówień Publicznych |
26 |
Ochrona środowiska (Ochrona atmosfery, gospodarka wodno-ściekowa) |
Dział Administracyjno-Gospodarczy |
30 |
Podstawowe zasady gospodarki finansowej (Organizacja rachunkowości, plan kont) |
Zastępca Kwestora |
35 |
Rachuba kosztów |
Dział Ewidencji Finansowo-Księgowej |
360 |
Gospodarowania funduszami, w tym funduszami europejskimi (w tym także projekty finansowane ze środków UE) |
Sekcja Ekonomiczna, Dział Funduszy Europejskich |
37 |
Inwentaryzacja (ogólne zasady, Zestawienia wyników inwentaryzacji powszechnej) |
Sekcja Inwentaryzacji |
40 |
Założenia organizacyjno-programowe studiów wyższych (Uruchamianie nowych kierunków studiów, programy i plany studiów, postępowanie akredytacyjne) |
Dziekanaty Wydziałów, Instytuty |
41 |
Rekrutacja (zasady, Instytutowa Komisja Rekrutacyjna, Uczelniana Komisja Rekrutacyjna) |
Dział Nauczania, Instytuty |
4201 |
Organizacja i tok studiów (Zarządzenia i wytyczne władz Uczelni) |
Dział Nauczania |
4241 |
Praktyki i obozy studenckie (Zarządzenia i wytyczne władz Uczelni) |
Dział Spraw Studenckich |
4252, 4253 |
Księga dyplomów, Księga zaświadczeń o ukończeniu studiów podyplomowych i fakultatywnych |
Dziekanaty Wydziałów, Dział Nauczania |
4350 |
Album studentów i słuchaczy studiów podyplomowych |
Dział Nauczania |
438 |
Organizacje studenckieStudencki ruch naukowy |
Dział Spraw Studenckich |
51 |
Prace naukowo-badawcze |
Dział Nauki, Dział Innowacji i Transferu Technologii, Instytuty |
52 |
Wynalazczość |
Dział Nauki, Dział Innowacji i Transferu Technologii,Instytuty |
53 |
Współpraca naukowa krajowa |
Dział Nauki, Dział Innowacji i Transferu Technologii, Instytuty |
54 |
Współpraca naukowa z zagranicą |
Dział Nauki, Dział Innowacji i Transferu Technologii, Instytuty, Wydziały |
55 |
Konferencje naukowe |
jednostki organizujące |
56 |
Prace naukowo-usługowe |
jednostki wykonujące |
57 |
Popularyzacja wiedzy (Festiwale, odczyty, wykłady , wystawy, pokazy) |
jednostki organizujące |
6102 |
Teczki osobowe doktorantów i habilitantów |
Dziekanaty Wydziałów |
62 |
Staże naukowe i inne formy kształcenia i doskonalenia kadry |
Dział Nauki |
6320 |
Umowy związane z nabytymi prawami wyłącznymi |
jednostki zainteresowane |
70 |
Podstawy funkcjonowania Biblioteki (Organizacja sieci bibliotecznej, akty normatywne dot. funkcjonowania Biblioteki) |
Biblioteka Uniwersytecka |
71 |
Nabytki (Dary, depozyty, spuścizny, wymiana międzybiblioteczna) |
Biblioteka Uniwersytecka |
7110 |
Inwentarze biblioteczne |
Biblioteka Uniwersytecka |
7114 |
Protokoły ubytków |
Biblioteka Uniwersytecka |
730 |
Konserwacja |
Biblioteka Uniwersytecka |
74 |
Działalność naukowa, dydaktyczna, wydawnicza i informacyjna Biblioteki |
Biblioteka Uniwersytecka |
801 |
Plan wydawniczy i sprawozdania z jego wykonania |
Wydawnictwo |
810 |
Teki wydawnicze |
Wydawnictwo |