Wykaz materiałów archiwalnych, które należy przekazać do Archiwum UJK


INFORMACJA ARCHIWUM UJK

W związku z decyzją JM Rektora UJK prof. zw. dr hab. Jacka Semaniaka dotyczącą obowiązku przekazania do Archiwum uczelni kompletu materiałów archiwalnych do roku 2010 włącznie, do Archiwum kierowane są liczne zapytania. W celu ułatwienia komórkom organizacyjnym przygotowania dokumentacji do archiwizacji,  prezentujemy poniżej  wykaz materiałów archiwalnych, które należy przekazać do Archiwum UJK oraz podstawowe wyjaśnienia w tej sprawie.

 

Wykaz materiałów archiwalnych, które należy przekazać do Archiwum UJK

 

Niniejszy wykaz dotyczy dokumentacji wieczystego przechowywania. Do Archiwum powinna trafiać także dokumentacja czasowego przechowywania, o okresie przechowywania dłuższym niż 5 lat (B-10, B-25, B-50). Jej dokładny wykaz, a także procedury dotyczące przekazywania dokumentacji do Archiwum zawarte są w rozdziale XI Zarządzenia Nr 49/2002 Rektora Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 4 grudnia 2002 roku w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej oraz wykazu akt w Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach oraz w jednolitym rzeczowym wykazie akt stanowiącym załącznik nr 2 do tego zarządzenia.

(http://www.ujk.uedu.pl/archiwum/prawo.htm)

W razie niejasności oraz w celu ustalenia harmonogramu przekazywania dokumentacji do Archiwum prosimy o kontakt:

Kierownik Archiwum - mgr Monika Marcinkowska - tel.(041)349-62-46
e-mail: Monika.Marcinkowska@ujk.edu.pl

 

UWAGA!!! W KAŻDYM WYPADKU MOŻLIWA JEST POMOC PRACOWNIKA ARCHIWUM W PRZYGOTOWANIU DOKUMENTACJI DO ARCHIWIZACJI BEZPOŚREDNIO W KOMÓRCE ORGANIZACYJNEJ

 

Symbol z wykazu akt

Nazwa dokumentacji

Komórka przekazująca

00

Dokumentacja wyborów władz Uczelni, Wydziałów, Instytutów

jednostki odpowiedzialne za ich przeprowadzenie

01

Dokumentacja pracy organów kolegialnych: Senatu i jego komisji, Rad Wydziałów, Instututów i  innych jednostek ogólnouczelnianych i międzywydziałowych, Kolegiów itd.

(skład, protokoły posiedzeń, wnioski, uchwały, sprawozdania z wykonania uchwał)

jednostki odpowiedzialne za obsługę administracyjną organów kolegialnych

021

Dokumentacja dot. organizacji Uczelni

(statuty, schematy i regulaminy organizacyjne)

Dział Organizacyjny i jednostki, których te przepisy dotyczą

023

Zbiór normatywów własnych Uczelni

(komplet podpisanych oryginałów zarządzeń, okólników, instrukcji)

Dział Organizacyjny, Sekretariat Kanclerza, jednostki, których te przepisy dotyczą

025

Skargi i wnioski

jednostki, które je rozpatrują

03

Planowanie i sprawozdawczość. Statystyka

(Prognozy długofalowe, plany roczne i sprawozdania z ich wykonania, także plany rzeczowo-finansowe, ankiety jednostek, opracowania statystyczne, bilanse, analizy finansowe itd.)

wszystkie jednostki

04

Reprezentacja. Informacja

(zaproszenia, życzenia, podziękowania, uroczystości, spotkania, obchody, informacje własne dla mediów, kroniki i monografie, informatory, foldery, inne materiały promocyjno – reklamowe)

wszystkie jednostki

05

Współpraca z krajowymi jednostkami organizacyjnymi (Z naczelnymi organami władzy państwowej, ministerstwami i urzędami centralnymi, organami administracji terenowej i samorządu terytorialnego, organizacjami społecznymi i związkami zawodowymi itd.)

wszystkie jednostki

061

Ewidencja pieczęci i pieczątek

Dział Administracyjno -Gospodarczy

071

Kontrole zewnętrzne

(protokoły, sprawozdania z kontroli, wnioski, zarządzenia i wystąpienia pokontrolne, sprawozdania z ich realizacji)

wszystkie jednostki

080

Projektowanie i wdrażanie systemów i programów informatycznych

Dział Aplikacji i Wsparcia Informatycznego, Dział Infrastruktury Teleinformatycznej, inne  jednostki bezpośrednio zainteresowane

101

Wewnętrzne zasady zatrudniania i wynagradzania (regulamin pracy, układ zbiorowy, regulaminy premiowania i nagradzania, porozumienia ze związkami zawodowymi  )

Dział Organizacyjny, Dział Kadr

12

Nagrody , odznaczenia

Dział Kadr

130

Rejestr osób zatrudnionych

Dział Kadr

153

Wypadki przy pracy, śmiertelne, zbiorowe

Stanowisko ds. BHP i Ppoż.

1544

Analiza wypadków i chorób zawodowych

Stanowisko ds. BHP i Ppoż.

1600

Organizacja szkolenia i doskonalenia zawodowego

Dział Kadr

18

Sprawy socjalno-bytowe

(Regulaminy dot. Funduszu Świadczeń Socjalnych, sprawozdania z dysponowania jego środkami)

Specjalista ds. Socjalnych Pracowników

230

Opracowania własne dot. gospodarki materiałowej

Dział Administracyjno-Gospodarczy, Dział Zamówień Publicznych

26

Ochrona środowiska

(Ochrona atmosfery, gospodarka wodno-ściekowa)

Dział Administracyjno-Gospodarczy

30

Podstawowe zasady gospodarki finansowej (Organizacja rachunkowości, plan kont)

Zastępca Kwestora

35

Rachuba kosztów

Dział Ewidencji Finansowo-Księgowej

360

Gospodarowania funduszami, w tym funduszami europejskimi (w tym także projekty finansowane ze środków UE)

Sekcja Ekonomiczna, Dział Funduszy Europejskich

37

Inwentaryzacja

(ogólne zasady, Zestawienia wyników inwentaryzacji powszechnej)

Sekcja Inwentaryzacji           

40

Założenia organizacyjno-programowe studiów wyższych

(Uruchamianie nowych kierunków studiów, programy i plany studiów, postępowanie akredytacyjne)

Dziekanaty Wydziałów, Instytuty

41

Rekrutacja

(zasady, Instytutowa Komisja Rekrutacyjna, Uczelniana Komisja Rekrutacyjna)

Dział Nauczania, Instytuty

4201

Organizacja i tok studiów

(Zarządzenia i wytyczne władz Uczelni)

Dział Nauczania

4241

Praktyki i obozy studenckie

(Zarządzenia i wytyczne władz Uczelni)

Dział Spraw Studenckich

4252, 4253

Księga dyplomów, Księga zaświadczeń o ukończeniu studiów podyplomowych i fakultatywnych

Dziekanaty Wydziałów, Dział Nauczania

4350

Album studentów i słuchaczy studiów podyplomowych

Dział Nauczania

438

Organizacje studenckie

Studencki ruch naukowy

Dział Spraw Studenckich

51

Prace naukowo-badawcze

Dział Nauki, Dział Innowacji i Transferu Technologii, Instytuty

52

Wynalazczość

Dział Nauki, Dział Innowacji i Transferu Technologii,Instytuty

53

Współpraca naukowa krajowa

Dział Nauki, Dział Innowacji i Transferu Technologii, Instytuty

54

Współpraca naukowa z zagranicą

Dział Nauki, Dział Innowacji i Transferu Technologii, Instytuty, Wydziały

55

Konferencje naukowe

jednostki organizujące

56

Prace naukowo-usługowe

jednostki wykonujące

57

Popularyzacja wiedzy

(Festiwale, odczyty, wykłady , wystawy, pokazy)

jednostki organizujące

6102

Teczki osobowe doktorantów i habilitantów

Dziekanaty Wydziałów

62

Staże naukowe i inne formy kształcenia i doskonalenia kadry

Dział Nauki

6320

Umowy związane z nabytymi prawami wyłącznymi

jednostki  zainteresowane

70

Podstawy funkcjonowania Biblioteki

(Organizacja sieci bibliotecznej, akty normatywne dot. funkcjonowania Biblioteki)

Biblioteka Uniwersytecka

71

Nabytki

(Dary, depozyty, spuścizny, wymiana międzybiblioteczna)

Biblioteka Uniwersytecka

7110

Inwentarze biblioteczne

Biblioteka Uniwersytecka

7114

Protokoły ubytków

Biblioteka Uniwersytecka

730

Konserwacja

Biblioteka Uniwersytecka

74

Działalność naukowa, dydaktyczna, wydawnicza i informacyjna Biblioteki

Biblioteka Uniwersytecka

801

Plan wydawniczy i sprawozdania z jego wykonania

Wydawnictwo

810

Teki wydawnicze

Wydawnictwo

 

 

 

Nasz profil na Facebook
Tweeter
YouTube
Radio Fraszka