#!
 

_______________________
 
książki:
_______________________

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

 
Wykaz publikacji

2015


  • Nauczyciele języka polskiego w szkołach średnich Królestwa Polskiego w okresie przejściowym (1864-1873). „Pedagogika”, pod red. K. Rędzińskiego, M. Łapota, t. XXIV, 2015, s. 445-457.

  • Krzemieńczanie – nauczyciele szkół średnich Królestwa Polskiego w latach 1833 – 1873, w: red. A. Szmyt i H. Stroński, „Ateny Wołyńskie” – między historią a współczesnością, Olsztyn-Krzemieniec 2015, s. 187-198.
    ISBN 978-83-65171-38-2

  • „Dziś by pod niejednym względem wzdychać do nich można”. Szkoły średnie w Kielcach w XIX wieku we wspomnieniach wychowanków. „Radostowa” 2015, nr 3 – 4, s. 37-38.

  • Development of Professional Competences in Russia and Lithuania: an Example of Successful International Cooperation in the Field of Adult Education (co-author T. Maliszewski), International Letters of Social and Humanistic Sciences, Vol 51, pp. 1-4, May. 2015
    ISSN 2300-2697
    © (2015) SciPress Ltd., Switzerland

  • Rada Wychowania Publicznego w Królestwie Polskim w latach 1845-1850. Protokoły posiedzeń, t. II, Lata 1848-1850, wybór i oprac. E. Kula i A. Massalski, Łódź - Kielce 2015, ss. 570.
    ISBN:978-83-64637-96-4 (t. 2)
    ISBN 978-83-64637-94-0
    Publikacja wydana w ramach projektu Narodowego Centrum Nauki nr 2011/03/B/HS3/02039

  • Русско-литовская монография о формировании профессиональных компетенций как пример успешного международного андрагогического сотрудничества,(соавтор Т. Мапишевски) «Вестник Ленинградского государственного университета имени А. С. Пушкина. Научный журнал», № 3, Том 3, Педагогика, Санкт Петербург 2014, с. 167-171.

  • Hrabia Dmitrij Andriejewicz Tołstoj (1823-1889) i jego reformatorska działalność oświatowa, „Pedagogika”, pod red. K. Rędzińskiego, M. Łapota, t. XXIII, Częstochowa 2014, s. 609-622.
    ISBN 978-83-7455-378-0
    ISSN 1734-185X

  • Социальные компетенции как элемент непрерывного образования, (соавтор М. Пенковска) в: Педагогическое образование университетского типа: культурные традиции, современное состояние, взгляд в будущее, т. 1, Теоретико-методологические проблемы развития педагогического образования в университете, Ростов-на-Дону 2015, с. 113-122.
    ISBN 978-5-9275-1455-7 (T. 1)
    ISBN 978-5-9275-1454-0

2014


  • Środowisko rodzinne i intelektualne Jana Władysława Dawida (1859-1914). w: Wokół historii wychowania. W stulecie śmierci Jana Władysława Dawida, pod red. Hanny Markiewiczowej, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2014, s. 40-48.
    ISBN 978-83-62828-98-2

  • Rosyjsko-litewska monografia nt. rozwoju kompetencji zawodowych jako przykład udanej międzynarodowej współpracy andragogicznej (wspólnie z T. Maliszewskim), „Respectus Philologicus”, 2014, nr 26 (31), s. 304-307.
    ISSN 1392-8295, online ISSN 2335-2388

  • Rada Wychowania Publicznego w Królestwie Polskim w latach 1845-1850. Protokoły posiedzeń, t. 1, Lata 1845 i 1846, wybór i oprac. E. Kula, A. Massalski, Łódź-Kielce 2014, ss. 558.
    ISBN:978-83-64637-95-7 (t. 1)
    ISBN 978-83-64637-94-0
    Publikacja wydana w ramach projektu Narodowego Centrum Nauki nr 2011/03/B/HS3/02039

  • Panis bene merentium, or Retired Secondary School Teachers in the Kingdom of Poland. (in:) Situation, Education and Activation of Elderly People in Europe, edit. by M. Stawiak-Ososińska and S. Chrost, Kielce 2014, s. 52-59.
    ISBN 978-83-63179-21-2

  • Rec: Ks. Edward Walewander, O duszy nauczycielstwa – przed stu laty i dziś, Toruń 2012, ss. 40. „Przegląd Historyczno-Oświatowy” 2014, nr 1-2, s. 197-198.

  • Polityka kadrowa wobec nauczycieli gimnazjalnych w Królestwie Polskim w okresie przejściowym (na przykładzie gimnazjum w Radomiu). w: Szkice z dziejów radomskiej oświaty, studia pod red. A. Duszyka i K. Latawca, Radom 2014, s. 133-148.
    ISBN 978-83-7789-264-0

  • Роль последипломного образования в реализации непрерывного образования в Польше, (соавтор М. Пенковска). в: Образование через всю жизнь. Непрерывное образование в интересах устойчивого развития вып. 12, ч. I, под ред. Н. А. Лобанова и В. Н. Скворцова, Санкт Петербург 2014, с. 32-36.
    ISBN 978-5-8290-1389-9
    978-5-8290-1387-5

  • The role of postgraduate education in the implementation of lifelong education in Poland, in: Lifelong learning. Continuous education for sustainable development (parallel edition), (co-author M. Pękowska), scien. Edit. N. A. Lobanov, V. N. Skvortsov, vol. 12, part I, Saint-Petersburg 2014, p. 30-34.
    ISBN 978-5-8290-1396-7
    978-5-8290-1387-5

  • Nauczyciele Rosjanie w szkołach średnich Królestwa Polskiego w okresie przejściowym (1864-1873). „Pedagogika” , pod red. K. Rędzińskiego, M. Łapota, t. XXII, Częstochowa 2013, s. 443-455.
    ISBN 978-83-7455-378-0
    ISSN 1734-185X

  • Sprawozdanie z jedenastej Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Kształcenie przez całe życie. Edukacja ustawiczna dla zrównoważonego rozwoju”, „Образование через всю жизнь: Непрерывное образование в интересах устойчивого развития”, Sankt Petersburg 31 maja - 2 czerwca 2013 r. „Rocznik Andragogiczny” t. 20, 2013, s. 421-424.
    ISBN 978-83-7789-185-8

  • Wychowankowie prawosławnych akademii duchownych uczący w szkołach średnich w Królestwie Polskim w okresie przejściowym. w: Człowiek – Idea – Dzieło. Prace dedykowane Pani Profesor Stefanii Walasek, pod red. B. Jędrychowskiej, Wyd. Chronicon, Wrocław 2013, s. 67-82.
    ISBN 978-83-935760-4-3



<< nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 starsze >>

 
2006©   webmaster: ip.        ::::::::::::: | strona główna  | publikacje  | dydaktyka  | linki  | e-mail  | UJK  |