PTMP > Regulamin


Rozdział I

§ 1. Stowarzyszenie nosi nazwę Polskiego Towarzystwa Marketingu Politycznego.

§ 2. Siedzibą stowarzyszenia jest miasto Kielce. Działa ono na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

§ 3. Stowarzyszenie zawiązane jest na czas nieokreślony.

§ 4. Stowarzyszenie działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2001 roku: Nr 79, poz. 855 z późn. zm. tekst jednolity) oraz niniejszego regulaminu.


Rozdział II

§ 5. Celami stowarzyszenia są:

a) Propagowanie i upowszechnianie idei marketingu politycznego

b) Integracja środowiska naukowego wokół problematyki marketingu politycznego

c) Wspieranie i aktywne uczestnictwo w rozwoju polskiego marketingu politycznego

d) Aktywizacja studentów w zakresie tematyki marketingu politycznego

e) Działanie na rzecz popularyzacji marketingu politycznego.

§ 6. Realizacji celów wymienionych w § 5 będą służyły następujące środki działania:

a) Organizowanie konferencji naukowych

b) Tworzenie kół dyskusyjnych

c) Organizowanie odczytów oraz prelekcji dla osób zainteresowanych problematyką

d) Prowadzenie seminariów i spotkań naukowych

e) Wydawanie publikacji i materiałów konferencyjnych służących realizacji w/w celów

f) Współpraca z podmiotami aktywnie działającymi na obszarze marketingu politycznego, np. agencjami reklamowymi

g) Spotkania z osobami praktycznie i profesjonalnie zajmującymi się marketingiem politycznym.


Rozdział III

§ 7. Członkami stowarzyszenia mogą być osoby fizyczne, które zajmują się bądź są zainteresowane marketingiem politycznym.

§ 8. Status członka stowarzyszenia można uzyskać po złożeniu deklaracji członkowskiej i pozytywnym zaopiniowaniu jej przez Członków Założycieli.

§ 9. Członkowie stowarzyszenia są zobowiązani do:

a) Uczestniczenia w działalności stowarzyszenia

b) Przestrzegania niniejszego regulaminu

c) Regularnego opłacania składek członkowskich.

§ 10. Utrata członkostwa może nastąpić przez:

a) Złożenie pisemnej rezygnacji z członkostwa w stowarzyszeniu

b) Wykluczenie na skutek rażącego naruszania postanowień regulaminu bądź zaległości w opłacaniu składek członkowskich przez okres trzech miesięcy. Decyzję taką może podjąć Ogólne Zebranie Członków stowarzyszenia zwykłą większością głosów lub Zarząd stowarzyszenia w sytuacji, gdy nie można zwołać Ogólnego Zebrania Członków

c) Śmierć członka.


Rozdział IV

§ 11. Władzami stowarzyszenia są: Ogólne Zebranie Członków oraz Zarząd w składzie: Przewodniczący, Zastępca Przewodniczącego, Sekretarz, Skarbnik oraz Członek Zarządu.

§ 12. Kadencja Zarządu stowarzyszenia trwa trzy lata. Członkowie Zarządu wybierani są przez Ogólne Zebranie Członków zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.

§ 13. Ogólne Zebranie członków może zadecydować o nadaniu statusu Członka Honorowego dla osoby, która wniosła szczególny wkład w rozwój lub działalność Polskiego Towarzystwa Marketingu Politycznego.

§ 14. Członkostwo w Zarządzie ustaje na skutek:

a) upływu kadencji

b) pisemnej rezygnacji członka Zarządu

c) odwołania na wniosek któregokolwiek członka Zarządu przez Ogólne Zebranie Członków zwykłą większością głosów.

§ 15. Uchwały Ogólnego Zebrania Członków stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów.

§ 16. Przedstawicielem reprezentującym stowarzyszenie jest Przewodniczący lub jego zastępca. Zastępca przewodniczącego może reprezentować stowarzyszenie tylko na podstawie pisemnego upoważnienia udzielonego przez Przewodniczącego.


Rozdział V

§ 17. Fundusze na działalność stowarzyszenia pochodzą ze składek wnoszonych przez członków stowarzyszenia.


Rozdział VI

§ 18. Decyzję w sprawie zmiany niniejszego regulaminu podejmuje Zarząd na wniosek członków założycieli lub co najmniej 2/3 Ogólnego Zebrania Członków.

§ 19. Rozwiązanie stowarzyszenia może nastąpić na mocy decyzji Ogólnego Zebrania Członków przyjętej większością 2/3 głosów.

§ 20. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach.

© 2oo3 Sławomir Koczubiej. INP aś.