- Aktywność intelektualna nauczycieli uczących języka polskiego w męskich rządowych szkołach średnich Królestwa Polskiego w II połowie XIX wieku. w: Edukacja, państwo, naród w Europie Środkowej i Wschodniej XIX i XX w., pod red. A. Bilewicz, R. Gładkiewicza, S. Walasek. Wrocław 2002, s. 219-235. (ukazało się w 2003 r.)
- Nauczyciele męskich rządowych szkół średnich Królestwa Polskiego w latach 1862-1873 w świetle przepisów prawnych, (w:) Dzieje kształtowania się polskich instytucji oświatowych, pod red. E. A. Mierzwy, Piotrków Tryb. 2002, s. 143-157.
- Sieć męskich rządowych szkół średnich w Królestwie Polskim w latach 1862-1873. w: Nauki pedagogiczne w teorii i praktyce edukacyjnej, pod red. J. Kuźmy i J. Morbitzera, t. II, Wyd. Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2003, s. 18-25.
- Oświatowe inicjatywy społeczności lokalnych w wybranych krajach Unii Europejskiej. (wspólnie z M. Pękowską) (w:) Wkład ruchu ludowego w przeobrażenia oświaty i szkolnictwa na wsi, Kielce 2002, s. 373-383
- Organizacja i działalność Liceum Krzemienieckiego w II Rzeczypospolitej. Stan i potrzeby badawcze. Ref. wygłoszony na Międzynarodowej Konferencji Naukowej w Krzemieńcu (Ukraina), nt. „Miasto Krzemieniec w historii oświaty, nauki i kultury”. Krzemieniec 23-24.05.2002. (wspólnie z M. Pękowską).
- Przemiany szkolnictwa wyższego w kontekście zmieniającego się rynku pracy w świetle międzynarodowych dokumentów edukacyjnych. w: Ciągłość reform edukacyjnych - uczestnictwo społeczne, pod red. S. Kmiecia, Rzeszów 2002 , s. 137-143, (wspólnie z M. Pękowską).
- I. Sandecka. Elementarz Krzemieniecki. Wprowadzenie M. Adamczyk i E. Kula, Kielce 2002, s. 5-16.
|