#!
 

_______________________
 
książki:
_______________________

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

zobacz

 
Wykaz publikacji

2005

  • Franciszek Karpiński o wychowaniu w „Rozmowach Platona z uczniami swoimi” Ref. wygłoszony na Międzynarodowej Konf. Nauk. zorganizowanej przez Państwowy Uniwersytet im. A. Puszkina w Brześciu nt. Życie i twórczość Franciszka Karpińskiego (1741-1825), Brześć-Łysków 16-18 września 2005.

  • Lojalność czy patriotyzm. Historia jako przedmiot zainteresowań naukowych i literackich nauczycieli męskich szkół średnich Królestwa Polskiego w latach 1832-1862. w: Historia wychowania w kształceniu nauczycieli. Teoria i praktyka. Tradycja i współczesność, red. T. Gumuła, S. Majewski, Kielce 2005, s. 281-295.

  • Patriotyczne postawy nauczycieli w pamiętnikach i wspomnieniach uczniów szkół średnich w zaborze rosyjskim w XIX wieku. w: Historia wychowania w kształceniu nauczycieli. Teoria i praktyka. Tradycja i współczesność. (wspólnie z M. Pękowską), red. T. Gumuła, S. Majewski, Kielce 2005, s. 273-280.

  • Karol Witte (1814-1878). Sylwetka opracowana na podstawie materiałów archiwum rodzinnego Korzeniowskich w zbiorach Biblioteki PAU i PAN w Krakowie. „Studia Pedagogiczne Akademii Świętokrzyskiej” , t. 15, pod red. W. Firleja, S. Majewskiego, M. Rusieckiego, Kielce 2005, s. 245-253.

  • Wartości w edukacji w świetle międzynarodowych dokumentów oświatowych (wspólnie z M. Pękowską).„Nauczanie Początkowe” 2005, nr 1, s. 49-52.

  • W 240 rocznicę powstania Instytutu Smolnego w Sankt Petersburgu (1764-1917), „Studia Pedagogiczne Akademii Świętokrzyskiej” , t. 15, Kielce 2005, s. 81-85.

  • Państwowy Instytut Nauczycielski (1921-1939). w: Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, t. IV, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2005, s. 31-33.

  • Nauczyciele i uczniowie Szkoły Rabinów w Żytomierzu (1847-1873), w: Stosunki polsko-ukraińskie w szkolnej edukacji historycznej od XIX do XXI wieku, pod red. Hanny Wójcik-Łagan, KTN, Kielce 2005, s. 87-102.

  • Międzynarodowe standardy ochrony mniejszości jako gwarancja wielokulturowości w edukacji, (wspólnie z M. Pękowską), w: Rodzina, szkoła, kultura – społeczeństwo otwarte, pod red. K. Rędzińskiego, seria Pedagogika t. 14, Wyd. Akademii im. J. Długosza, Częstochowa 2005, s. 325-330.

2004

  • Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego. Antologia dokumentów i materiałów, wybór i oprac. E. Kula i M. Pękowska, Wyd. Wszechnicy Świętokrzyskiej, Kielce 2004.

  • Proces Boloński – geneza i rozwój (wspólnie z M. Pękowską). w: Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego. Antologia dokumentów i materiałów, wyb. i oprac. E. Kula i M. Pękowska, Wyd. Wszechnicy Świętokrzyskiej, Kielce 2004, s. 13-30.

  • Szkolnictwo wyższe w Europie i w Polsce w świetle założeń i realizacji procesu bolońskiego, pod red. E. Kuli i M. Pękowskiej, Wyd. Wszechnicy Świętokrzyskiej, Kielce 2004 .

  • Tendencje zmian w systemie kształcenia nauczycieli we współczesnej Europie. w: Psychologiczne i pedagogiczne podstawy kształcenia specjalistów różnych profesji w warunkach integracji europejskiej, t. 1, Kielce 2004, s. 125-131.

  • Rękopiśmienne pamiętniki i wspomnienia uczniów jako źródło wiedzy o polskim średnim szkolnictwie niepublicznym w II Rzeczypospolitej. w: Funkcja prywatnych szkół średnich w II Rzeczypospolitej, pod red. Elwiry J. Kryńskiej, Białystok 2004, s. 255-262. (wspólnie z M. Pękowską)

  • Kształcenie nauczycieli edukacji wczesnego dzieciństwa we współczesnej Europie, w: Pytania o przyszłość kształcenia nauczycieli wczesnej edukacji, pod red. W. Leżańskiej i A. Tyl, Łódź 2004, s. 181-188 (wspólnie z M. Pękowską)

  • Nauczyciel we współczesnej Europie w świetle międzynarodowych badań i raportów edukacyjnych, „Nauczanie Początkowe” 2004, nr 1, s. 23-28.

  • Система высшего образования в контексте международных концепций непрерывного образования.w: Образование через всю жизнь. Становление и развитие непрерывного образования в рамках единого образовательного пространства евразийского экономического сообщества, под ред. Н.А. Лобанова и В.Н. Скворцова, SanktPetersburg 2004, s. 172-177.

  • Instytucjonalne współdziałanie rodziców i szkoły w Europie i w Polsce – dawniej i dziś. „Nauczanie Początkowe” 2004, nr 2, s. 32-38.

  • Преподаватели в современной Европе в свете международных исследований и образовательных рапортов. w: Сучасні інформацфйні технології та інноваційні методікі навчання підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, редкол. І. А. Зязюн та ін., Київ-Вінніця 2004, с. 306-311.

  • Rola szkolnictwa wyższego w Europie i w Polsce w procesie edukacji ustawicznej (wspólnie z M. Pękowską).w: Szkolnictwo wyższe w Europie i w Polsce w świetle założeń i realizacji procesu bolońskiego, pod red. E. Kuli i M. Pękowskiej. Kielce 2004, s. 125-134.

  • Życie rodzinne nauczycieli zatrudnionych w męskich szkołach średnich w Królestwie Polskim w latach 1862-1873 w świetle akt stanu cywilnego.Art. wygłoszony na Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej nt. Powiązania rodzinne wśród twórców polskiej teorii i praktyki edukacyjnej, zorg. przez Uniw. A. Mickiewicza w Poznaniu, listopad 2004 Gniezno.

  • Recenzja : Pedagogika. Podręcznik akademicki, pod red. Z. Kwiecińskiego, B. Śliwerskiego, 2 tomy, PWN Warszawa 2003 (wspólnie z M. Dobryninem): Будемразмышлять, делатьвыбор, смотретьвбудущее / «Педагогика» 2004, № 9, л. 100-103.

<< nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 starsze >>

 
2006©   webmaster: ip.        ::::::::::::: | strona główna  | publikacje  | dydaktyka  | linki  | e-mail  | UJK  |