Komunikat Kwestora nr 1/2017 - Dotyczy: wystawiania faktur za studia

     Zgodnie z art.106e ust. 1. Ustawy o podatku VAT, faktura powinna zawierać między innymi imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług  oraz ich adresy.

     Uczelnia zawiera umowę ze studentem i student jest nabywcą. Jego dane winna zawierać w miejscu określenia nabywcy faktura dokumentująca otrzymaną płatność za studia. Nie ma przeszkód aby na fakturze była zawarta informacja o płatniku (jako dodatkowy element faktury). Może to być  inna osoba fizyczna lub inny podmiot który dokonuje płatności. (Interpretacja Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 4.12.2009 r., sygn.ITPP1/443-860/09/MN)

     Pracodawca, będący płatnikiem może zaliczyć taki wydatek do kosztów uzyskania przychodów.   Nie istnieje wymóg, aby fakt dofinansowania został udokumentowany fakturą.  Sama umowa zawarta między pracownikiem a pracodawcą na dofinansowanie płatnych studiów i poniesienie kosztów związanych z opłatą semestralną bez posiadania faktury Vat, a tylko potwierdzenie poniesienia kosztów z wyciągu bankowego można ten wydatek zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej. (Interpretacja Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 22.02.2011r., sygn. ILPB1/415-1320/10-4/AMN).

 

Kwestor

Małgorzata Tomasik

Nasz profil na Facebook
Tweeter
YouTube
Radio Fraszka