Marketing polityczny pod lupą
2015-03-26 Grzegorz BaranWiadomość archiwalnaNie ma ciekawszej chwili dla marketingu politycznego niż obecna. Rozmawiano o tym podczas XIII konferencji „Od marketingu prezydenckiego do samorządowego”.
Nie ma ciekawszej chwili dla marketingu politycznego niż obecna. Rozmawiano o tym podczas XIII konferencji „Od marketingu prezydenckiego do samorządowego”.
Dwudniowa konferencja rozpoczęła się w środę, 25 marca w Centrum Biznesu i Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jana Kochanowskiego. Przybyło na nią kilkudziesięciu politologów i specjalistów od marketingu politycznego z całego kraju. – Gościmy przedstawicieli dziesięciu polskich uniwersytetów. Tematyka spotkania jest bliska nam wszystkim, którzy dokonujemy wyborów. Marketing odgrywa w nich ogromną rolę. Ważne, abyśmy potrafili oddzielić zawartość pudełka od jego wyglądu. Znali realną wartość kandydatów, a nie ich wizerunek przygotowany przez specjalistów – mówił profesor Jacek Semaniak, rektor Uniwersytetu Jana Kochanowskiego podczas otwarcia konferencji.
Już podczas otwarcia konferencji temat do dyskusji wywołała Maria Szydłowska, dyrektor generalny Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego. – To państwo jesteście intelektualną elitą i życzę wam, aby politycy wzięli sobie do serca wasze wskazówki - mówiła. – Chciałbym żeby tak było - skomentował te słowa profesor Robert Wiszniowski z Instytutu Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego, który wraz z kieleckim Instytutem Nauk Politycznych jest współorganizatorem konferencji.
Uczestnicy konferencji podkreślali, że rok 2015 jest szczególny dla marketingu politycznego, gdyż wkrótce czekają nas wybory prezydenckie, a po nich parlamentarne. – Od zawierzenia kandydatowi do zawiedzenia jest bardzo krótka droga. Niestety coraz częściej wyborcy są zawiedzeni. W efekcie notujemy spadek frekwencji wyborczej, zaufania i wiarygodności. To powoduje spadek reprezentatywności wybranej władzy – mówił profesor Kazimierz Kik, dyrektor Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.
Podczas konferencji przewidziano także zwiedzanie Centrum Nauki Leonardo da Vinci w Podzamczu Chęcińskim. – Mam nadzieję, że trzynasta konferencja nie będzie pechowa. Mamy dużo ciekawych tematów i znakomitych prelegentów – mówi profesor Agnieszka Kasińska – Metryka z Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, koordynator konferencji.
Piotr Burda